Sponsor uitgelicht: EuroPromo Textiel


	

Ook deze week hebben we weer een nieuwe 'Sponsor Uitgelicht'. In de serie ‘Sponsor Uitgelicht’ interviewen we iedere week één van onze sponsoren om aan de man te brengen wat zij nu écht doen en hoe het is om sponsor te zijn van de Parel van het Zuiden. Deze week één van onze langst lopende sponsoren: EuroPromo Textiel.

Kun je jezelf en EuroPromo Textiel kort voorstellen?
"Mijn naam is Winny Bogers en in principe lopen wij hier al 40 jaar bij NAC rond. Ikzelf ben begonnen als verkoper van supportersartikelen, eerst van NAC en later voor heel veel clubs in heel Europa en een stuk van de wereld. Daarnaast was ik er elk EK en WK voetbal ook altijd wel bij. Dus eerst verkopen vanuit de tas, toen een kraampje en daarna werden het winkels. Later werd de supportersvlag vervangen voor de bedrijfsvlag, dat is eigenlijk het verhaal. We zijn een kleine organisatie: 7 mensen waarvan 3 mensen binnendienst en 2 buitendienst, een grafisch vormgever en mijn vrouw doet de financiële administratie. Onze afzet ligt zowel bij het MKB, de retail, decor en formules."

Waar komt de naam EuroPromo Textiel vandaan?
"Dan komen we uiteraard weer terug bij die basis: ik heb Europees gehandeld, dat is Euro. Promo omdat het een soort ‘promo’ artikelen zijn, en textiel dat komt eigenlijk omdat alles wat wij hier nu doen textiel gerelateerd is. Vandaar dus deze naam!"

Wat doen jullie vandaag de dag bij NAC?
"Eigenlijk de totale aankleding. Om te beginnen natuurlijk de scorevlag welke geroemd is in heel Europa. Verder doen wij eigenlijk alles: als NAC iets nodig heeft om de sponsors of een bedrijf in beeld te brengen, stadionacties, aankleding van de kantoren, sommige boarding in het stadion, de cafés met uitwedstrijden, etc. Dus zaken op het gebied van profilering met visuele communicatie. Daarnaast zitten we natuurlijk ook nog in een box met tien andere ondernemingen."

Hoe lang zijn jullie al sponsor bij NAC?
"35 jaar."

Waarom zijn jullie in eerste instantie gaan sponsoren?
"Ten eerste natuurlijk omdat ik een NAC-man ben en de historie heb met die 25 jaar merchandise voor NAC, dus het is logisch dat we dan voor NAC kiezen. Maar daarnaast is NAC een toegankelijke club: bourgondisch, laagdrempelig, ons kent ons."

Wat halen jullie uit de Business Club?
"Ik heb zelf de doelstelling om drie leads per activiteit te ontvangen, daarnaast haal ik ongeveer 15 tot 20 nieuwe klanten per jaar uit de Business Club en zet ik méér af aan mijn bestaande klanten hierdoor."

Hebben jullie nog een leuke aanbieding voor andere Business Club leden?
"Wij hebben een heel mooi presentatiesysteem (aluminium frame met doek) wat binnen 10 minuten is opgezet. Dit systeem met mooie, inspirerende sfeerbeelden van Breda stellen we beschikbaar aan de businessclubs en kunnen op allerlei events in Breda en omgeving ingezet worden."

Nieuwsbrief Blijf op de hoogte van het laatste nieuws en mis geen updates!