FAQ - Ticketing tijdens COVID-19

Het proces van tickets bestellen is door toedoen van het COVID-19 virus, net even anders dan normaal. Hierdoor ontstaan er bij sommige supporters vragen over hoe het nu precies zit. Een aantal van deze vragen hebben we op een rijtje gezet. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact op met de Service- en Informatiedesk. Voor meer informatie over de indeling van het stadion verwijzen we je graag door naar de pagina voetballen tijdens COVID-19.

Word ik als reguliere seizoenkaarthouder gecompenseerd voor wedstrijden waarin het stadion gedeeltelijk gevuld mag worden?
Ja, reguliere seizoenkaarthouders worden, in tegenstelling tot supporters met een gouden seizoenkaart, gecompenseerd voor alle wedstrijden die zij niet hebben kunnen bezoeken. Mocht het scenario zich voordoen dat een wedstrijd niet uitverkocht is, zullen reguliere seizoenkaarthouders voor die wedstrijd geen compensatie ontvangen. Dit omdat zij die wedstrijd wel in de mogelijkheid zijn geweest de wedstrijd te bezoeken, maar er dus zelf voor gekozen hebben dit niet te doen.

Hoe kan het dat NAC een lager bezettingspercentage heeft dan sommige andere clubs?
We hebben in overleg met de gemeente Breda een berekening gemaakt inzake de afstand tussen twee gereserveerde plaatsen. Deze afstand dient minimaal anderhalve meter te zijn ten opzichte van anderen. Met de huidige indeling van het stadion, halen we de hoogste mogelijke bezettingsgraad. Hoe andere clubs het stadion indelen en welke afstanden zij hanteren, hebben wij geen invloed op. Verder doen we er alles aan om zo veel mogelijk seizoenkaarthouders een plaats aan te bieden en kijken we voortdurend naar de mogelijkheden om de bezettingsgraad te verhogen. Hierover staan we dan ook continu in nauw contact met de lokale overheid.

Het meenemen van een kind Onder 13 jaar, hoe gaat dit in zijn werk?
Voor kinderen tot en met twaalf jaar geldt de afstandseis van 1,5 meter niet. Deze kunnen dus onbeperkt in het stadion geplaatst worden. Om een Onder-13 ticket te reserveren dien je telefonisch contact op te nemen of langs te komen bij de Service- & Informatiedesk. Wil je een kind van onder 13 zonder seizoenkaart meenemen naar de wedstrijd? Dat kan. Een Onder 13 ticket kun je bijkopen voor €10.-.

Hoe gaat het aanschaffen van een huishoudticket in zijn werk?
Om een huishoudticket te kopen, klik je op het evenement huishoudtickets. Je kunt daar twee tot maximaal drie stoelen naast elkaar reserveren met één account. Het tweede en eventueel derde ticket kunnen worden toegekend aan de accounts die zijn gekoppeld via ‘vrienden koppelen’. Hoe het vrienden koppelen (wat dus ook wordt gebruikt voor het koppelen van huishoudens) werkt, vind je onder de vraag "Hoe koppel ik vrienden en/of huishoudens". 

Let op! Door een huishoudticket te kopen, verzeker je dat je op hetzelfde adres woonachtig bent. Blijkt dit later niet zo te zijn, kunnen er sancties opgelegd worden. Voor supporters Onder 13 jaar raden we aan een Onder 13 ticket te reserveren via de Service- & Informatiedesk. We willen graag iedere supporter er op aandringen op een eerlijke manier met het reserveren van tickets om te gaan. Alleen samen komen we door deze moeilijke periode heen. Denk dus ook aan je medesupporters!

Moet ik ook een huishoudticket bestellen voor mij en mijn kind Onder 13?
Nee, je kunt een normale kaart reserveren. Daarna kunt u telefonisch contact opnemen met de Service- & Informatiedesk om het Onder 13 ticket erbij te reserveren. We raden dit ten zeerste aan, zodat we meer plaatsen over houden voor medesupporters.

Hoe koppel ik vrienden en/of huishoudens
Ga naar NACtickets.nl. Log in en klik rechtsbovenin op je naam en relatienummer. Bovenin staat de mogelijkheid om nieuwe supporters te koppelen. Vul het relatienummer van degene in en druk op de knop ‘nodig uit’. De andere supporter zal dit verzoek moeten accepteren via hun eigen account op dezelfde pagina. We raden aan dit vóór het begin van de verkoop geregeld te hebben, om het proces zo vlot mogelijk te laten verlopen.

Ik heb drie seizoenkaarten op mijn naam, maar kan maar één ticket bestellen, waarom is dat?
Doordat we precies moeten weten wie op welk stoeltje zit, kunnen we maar één ticket per persoon toewijzen. We adviseren dan ook elke seizoenkaart op naam te zetten van degene die de seizoenkaart gebruikt. Neem contact op met de Service- & Informatiedesk om een seizoenkaart aan een andere naam toe te wijzen.

Ik wil een kaartje voor de mindervalide tribune. Hoe en wanneer reserveer ik mijn kaart?
Voor een plaats op de mindervalide tribune kun je telefonisch contact opnemen of langskomen bij de Service- & Informatiedesk.

Wat moet ik doen als ik een ticket heb maar onverhoopt toch niet kan komen?
Bel in dat geval met de Service- & Informatiedesk. Dan kun je jouw kaart annuleren en word je nog meegenomen in de voorranggroep voor de volgende wedstrijd.