De SLO is de moderne versie van de supporterscoördinator, zoals die in de jaren tachtig en negentig haar intrede in het Nederlandse voetbal deed. SLO staat voor supporter liaison officer.

Met de ontwikkelingen van de hele voetbalorganisatie is deze rol door de jaren heen veranderd. De SLO is de dynamische schakel tussen de club en de supporters. Een SLO zorgt ervoor dat de relatie tussen beide partijen goed is en is verantwoordelijk voor het supportersbeleid binnen de club.

De SLO is in dienst van de club en draagt dan ook de normen, waarden en cultuur van de club uit. Hij is aangesteld om de supporters bij te staan en het wedstrijdbezoek zo aangenaam mogelijk te maken. Hij is spreekbuis namens de club richting de supporters en andersom. De kracht van de SLO is om de soms emotionele betrokkenheid van supporters te vertalen naar de vaak rationele denkwijze van de voetbalorganisatie. Anderzijds is de SLO in staat om aan de supporters uit te leggen waarom bepaalde rationele besluitvormingen hebben plaats gevonden.

Het afwegen van diverse belangen is een doorlopend terugkerend thema. Zowel binnen de club als de supportersgroepen heeft iedereen zijn of haar belang. Het is aan de SLO om daarin te streven naar een gezonde balans waarin clubs, partners, supporters en andere belanghebbende begrip voor elkaar hebben en elkaar respecteren.
Bij NAC Breda kunt u de SLO bereiken over vragen over wedstrijdorganisatie, Supporterszaken, stadionverboden en bijzondere aanvragen.

Contactgegevens

De SLO van NAC Breda is Gijs kluft. Gijs is te bereiken via [email protected].